נושאי סיורים לביה"ס היסודי

הורים וצאצאים
הידעתם שהריון של פילה נמשך כ- 22 חודשים? שאמא צבה לא מטפלת בצאצאיה? ושרק לזוג זאבים אחד בלהקה מותר להביא גורים לעולם?
בטבע אנו מוצאים מגוון רחב של משפחות: אם שמגדלת את הצאצאים שלה לבדה, אבא ששותף בטיפול ומשפחות שבהן גם הדודות עוזרות!
בסיור נבדוק מהם תפקידי ההורים בטבע, האם לכל ההורים תפקידים זהים, וכיצד הם מסייעים לגוזל, לאפרוח או לגור להכיר את סביבתו ולשרוד בהצלחה.
מתי כדאי להביא צאצאים לעולם? האם כדאי להביא צאצא יחיד או שעדיף להביא צאצאים רבים? וכמובן- מה דומה ומה שונה בין בעלי החיים לבני האדם?

תיבת נח
נח היה איש שמירת הטבע הראשון בעולם! מה כרוך בתפקיד החשוב הזה?
1. צריך לזהות את המינים השונים
2. להבחין בין זכר לנקבה
3. לדאוג לצרכיהם של כל דיירי התיבה - מזון, מים, חום ושטח מחייה.
איך יתכן שמינים רבים כל כך יחיו ביחד? בעקבות הסיפור התנ"כי נתחקה אחר בעיות וסכנות שעומדות בפני בעלי החיים; חלקן טבעיות וחלקן מעשה ידי אדם.
איך אפשר לעזור לעולם החי? מהם תפקידיהם של גני החיות בשמירה על הטבע? איזו אחריות יש לנו כלפי בעלי החיים?
סיור שמקרב את התלמידים לטבע ומעורר יחס חיובי לסביבה.

 

מגוון המינים, מיון בעלי -החיים והתאמה לסביבה
איך יתכן עושר כה גדול של מיני בעלי חיים בעולם?
בסיור נבחין בהבדלים פיזיים והתנהגותיים המייחדים מינים קרובים ובחשיבות העושר הזה בהתאמה לבית הגידול.
מה מאפשרים חדק הפיל, צוואר הג'ירף וזנב הטווס?
נבחין בייחוד של כל מין ונעמוד
גם על ההשלכות שיש לפעילות האדם בבתי הגידול השונים. האם יתכן שאנחנו משפיעים על מגוון המינים בעולם? נכיר צבים וציפורים שפלשו לבתי-גידול לא להם, ונלמד איך אנחנו יכולים לעזור.
האם הפינגווין הוא עוף? האם העצלן הוא קוף? עולם החי מגוון עד אינסוף! מחלקות, סדרות, משפחות ומינים מקובצים על פי מאפיינים אנטומיים ופיזיולוגיים. נכיר את שלוש מחלקות החולייתנים שבספארי (היונקים, העופות והזוחלים) ונבדוק מה המשותף לכל חבריהן ואיך עושים סדר בשפע הזה...

ביות בעלי חיים
העז והכלב מלווים את בני האדם מזה 14 אלף שנים, ואילו החתול- 3000 שנים בלבד. השור והחמור מסייעים לנו בעבודות השדה, הפרה והעז נותנות לנו חלב ואילו הכבשה והאלפקה - צמר רך ונעים.
בעלי החיים המבוייתים משתלבים בחיינו בדרכים רבות: משא, חקלאות ומחמד - כיצד עוזרות לנו החיות? איך אפשר לגדלן מבלי לפגוע בסביבה? איך מרגילים, מאלפים, מחתימים ומבייתים? נשאל מהי המחוייבות שלנו כלפי המינים שחיים בקרבנו, ונבדוק איך נוצר הקשר המיוחד בין החיה לאדם.

בעלי חיים בסכנת הכחדה
מי שומר על הנמר? ומי יציל את הפיל? המין האנושי משפיע יותר מכל מין אחר על העולם שסביבנו. כיצד פותרים את הקונפליקט שבין האדם לטבע, באופן שמקיים את שני הצדדים?
חקלאות, בניין ותעשייה משנים את אוכלוסיות החי והצומח- מה אפשר לעשות כדי לעזור?
סיור "ירוק" ואופטימי למרות הכל!

צבע בטבע
חגיגה של צבעים עורך הטבע, עת הוא צובע את נוצותיו של הטווס או את פרצופו של קוף המנדריל. הצבעים המרהיבים והססגוניים יעילים בפרסום, אך חושפים את בעליהם לעיני הטורפים. יש ה"בוחרים" להיות מוסווים ומוסתרים, ו"נצבעים" בצבעי הסביבה. מדוע חשובה ההסוואה לנמר כמו גם לצבי? איך מרשה לעצמה הדבורה להתהדר בצהוב-שחור? למה מותאימים פסי הזברה? איך משתלבים הטיגריסים בין הפסים? הספארי, בשאיפתו להידמות לסביבה פראית, צבוע בחום ובירוק, ובעלי החיים פורסים לפני המבקר את הצבעים במלוא הדרם וחשיבותם. הסיור בספארי ייקח אותנו אל הכוונה שמאחורי מכחולו של הטבע.

 

תקשורת בעולם החי
מדוע למנדריל לחיים כחולות? כיצד משאירים הקרנפים הודעות ריחניות זה לזה? איך מתקשרים תוכיי הארה בסבך הג'ונגל החשוך? נכיר מינים שונים שמשתמשים בצבעים כדי להזהיר (בדומה לרמזורים שלנו, בני האדם), להתחבא (כמו צבעי ההסוואה של מדי החיילים) או לפרסם (כמו אפודה זוהרת של שוטרי התנועה). נחקור גם את מערכות הראייה של בעלי החיים. לא נזניח גם את חושי השמיעה והריח- נבין איך משתמש העטלף בהדים כדי לנווט? איך מונע הזאב הדומיננטי בלהקה ממתחריו להתקרב לנקבה השליטה?
הטבע צופן בחובו דרכים מרתקות להעברת מסרים- בואו לפענח אותם!

מי אוכל מה? תזונה ומערכות העיכול
האם אפשר לדעת, רק מהתבוננות בבעל-חיים, מהו התפריט המועדף עליו? בסיור כמו-בלשי נפענח את הרמזים שהטבע העניק לנו על מנת לענות על השאלה. נחקור אסטרטגיות ציד של זאבים ושל נמרים, נתחקה אחר תהליכי העיכול של פילים ושל דובי נמלים ונשאל מדוע התנינים בספארי לא אוכלים מאום מסוכות ועד פסח...נשווה בין גולגלות של טורפים לאלו של צמחוניים ונגלה שכל מין מותאם להשגת המזון אותו הוא אוכל. סיור מעורר תיאבון!

ביומימיקרי
התשובות והפתרונות למרבית הבעיות שבהן נתקל האדם כבר נפתרו על ידי "מהנדסי הטבע".
ביומימיקרי (חיקויי חיים) היא דיסציפלינה רב-תחומית חדשה הרואה את הטבע כספרייה גדולה של רעיונות, מבנים, חומרים ותהליכים סביבתיים וברי-קיימא. הביומימיקרי מבקשת לסגל חשיבה חדשה אשר אינה שואלת כיצד אנחנו יכולים להשתמש בטבע, אלא, מה ניתן ללמוד
ממנו.
בסיור נתבונן בבעלי החיים כמקור להשראה, ללמידה ולחיקוי - נגלה כיצד למדו יזמים מהטרמיטים לחסוך באנרגיה, מהטווסים לייצר צבעים, צמחי מרפא מן השימפנזים או ניהול לחצים ומתחים כמו ציפורים נודדות ונתנסה בחשיבה יצירתית, אנלוגית ואופטימית להתמודדות עם סוגיות טכנולוגיות, הנדסיות וסביבתיות.

יש לתאם את ההדרכה מראש
למחירון מוסדות חינוך- לחצו כאן
לפרטים נוספים והזמנות- 03-6320222

תצוגת הדפסה

ביום שני, ה- 1.5.2017
הספארי יהיה סגור למבקרים עקב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בשלישי, ה- 2.5.17- יום העצמאות, הספארי פתוח.
סיור ספארי חצות

 לנועזים בלבד... בחמישי הקרוב! לפרטים נוספים והזמנות לחצו כאן

ביטול עמדת הכרטוס בכניסה לספארי של חבר/ מגה לאן
העמדה בוטלה ואיננה קיימת. על מנת לשלוף כרטיסי ספארי מעמדת הכרטוס, יש לבדוק מיקומן של עמדות כרטוס חלופיות לפני ההגעה לספארי.
לרגל שיפוץ וחידוש נרחב של חצר השימפנזים

השימפנזים לא ישהו בחצר מתאריך ה- 19.2.2017 ועד לסיום העבודות. נתראה בחצר החדשה והמורחבת!

לפרטים אודות מכרז להפקת פעילות קיץ
לחצו כאן
בית ציפורי ביצה
סגור למבקרים. עמכם הסליחה.
simply-smart | בניי� אתרי� | קידו� אתרי�
כל הזכויו� שמורות לספארי �
pornolar rokettube mobil porno porn sniper