נושאי סיורים לביה"ס היסודי

נושאי סיורים לביה"ס היסודי

 

בריאות
כיצד מתקלח הפיל? האם תנין מצחצח שיניים? איך יודעים שהגורילה צריכה לפגוש רופא וכיצד משכנעים אותה לקחת תרופה?
במהלך הפעילות נחקור מהם מרכיבי הבריאות של גופנו דרך עולם בעלי החיים, נגלה את קווי הדמיון והשוני ונבין את חשיבות התזונה הנכונה, הפעילות הגופנית, וההיגיינה בעולם החייתי והאנושי כאחד.
 סיור "בריאות" מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לילדי הגן

תכני משרד החינוך בסיור: מערכות אקולוגיות, איכות סביבה, עולם היצורים החיים, האדם והתנהגותו, בריאותו ואיכות חייו

משפחות בעולם החי

אפרוחים, גוזלים ומיני הגורים, את כולם יצר הטבע חמודים להפליא - ולא בכדי!
סוגי משפחות רבות ומגוונות קיימות בטבע... מי מטפל ומגדל? איך משיגים מזון ודואגים לחימום? אמא, אבא, סבא, סבתא ואפילו הדודים –האם לכולם תפקידים בגידול הצעירים?

במהלך הפעילות נכיר סוגי משפחות שונים, נחקור את מאפייני הטיפול ההורי ונגלה מי מהצאצאים זקוק להגנה וטיפול ומי מסתדר בעצמו מהרגע הראשון.

תכני משרד החינוך בסיור: עולם היצורים החיים, האדם: התנהגותו, בריאותו ואיכות חייו

תיבת נח
נח איש צדיק ותמים היה בדורותיו" - לא רק צדיק היה נח, אלא גם שומר הטבע הראשון! בעיות רבות עמדו בפניו באיסוף בעלי החיים ובניית התיבה... כיצד להבדיל בין זכר לנקבה? איך ייבנו התאים? מי דר בשכנות למי, ועל אילו כללי בטיחות כדאי מאוד להקפיד? מה בדבר אחסון כמויות המזון העצומות? ואיך מפנים את הררי הפסולת?
סיור זה חושף בפנינו התמודדויות רבות, שעמן התמודד נח בימיו. גם הספארי השייך לארגון גני החיות העולמי, כמו נח, מציב לו למטרה להציל בעלי חיים שסכנת הכחדה מאיימת עליהם. וגם מתכנני הגן וצוות המטפלים של בעלי החיים, בדומה לנח, מתחבטים בשאלות דומות,  עמלים מדי יום ביומו בטיפול בבעלי החיים ובתחזוקת גן החיות, הלוא הוא תיבת נח המודרנית.
הסיור מומלץ לילדים צעירים, שאך למדו את סיפור "תיבת נח". דרך סיפור הצלת בעלי החיים הגדול ביותר בהיסטוריה נלמד על מקומם של גני חיות בשימור ובהצלת מינים בסכנת הכחדה ונלמד מה כל אחד מאתנו יכול לעשות כדי לתרום לשמירת הטבע.
סיור "תיבת נח" מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לכיתות א'-ב'.

תכני משרד החינוך בסיור: עולם מעשה ידי אדם, איכות סביבה, מערכות אקולוגיות

קבל את השונה 
כיצד משתלבת תלתן הזאבה בעלת שלוש הרגליים בלהקת זאבי המדבר? האם סהרה, הבבונית הג'ינג'ית, מקבלת יחס שונה מהלהקה בגלל צבע פרוותה? ומה עם נח, המקוק שנולד ללא יד – כיצד הוא מתגבר על הקשיים? האם בטבע הם היו שורדים?
במהלך הפעילות נפגוש בעלי חיים אחרים, מיוחדים ושונים ונגלה כיצד מקבלת אותם הקבוצה. נחקור כיצד הם מתגברים על קשיים ונפתח הבנה וסובלנות כלפי כל היצורים החיים, מתוך ההבנה שכולנו דומים אבל שונים...
סיור "קבל את השונה" מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לכיתות א'-ד'.

תכני משרד החינוך בסיור: עולם היצורים החיים, מידע ותקשורת, האדם, התנהגותו, בריאותו ואיכות חייו

מגוון ביולוגי
מדוע לא כל האנשים אותו הדבר? מדוע צריכים זבובים בעולם?
במהלך הפעילות נחקור ונתוודע למגוון הביולוגי ולמגוון המינים דרך תצפיות ומפגשים עם בעלי חיים שונים. בביקור ב"בית החולים לחיות בר" נחשף לשפע שנמצא סביבנו, נבין את חשיבותו של כל יצור במארג העדין, וכיצד כל אחד מאתנו יכול לסייע בשמירה על הטבע הארץ ישראלי.
סיור "מגוון המינים" מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לכיתות א'-ד'.
תכני משרד החינוך בסיור: עולם היצורים החיים, מערכות אקולוגיות, איכות הסביבה

התאמה לבית גידול 
בואו להשתתף בתוכנית "הישרדות- הדבר האמיתי!"
בתי גידול שונים מציבים אתגרים ובעיות מול המינים החיים בהם ובכל זאת, (כמעט) כולם שורדים!

במהלך הפעילות נכיר התאמות אנטומיות, פיזיולוגיות והתנהגותיות לבתי גידול שונים ולחיים זה לצד זה. מן הסוואנה הפתוחה, אשר בה מתקיימים עשרות מינים צמחוניים באותה ערבת עשב, דרך מדבריות שבהן מתמודדים גמלי הדבשתיים עם שינויי טמפרטורה קיצונים, ועד לצמרות העצים, ביניהן מקפצים קופי גיבון מבלי ליפול... בואו נגלה את ההתאמות המופלאות של בעלי החיים לאורחות חייהם ולסביבתם ונבין את חשיבות המגוון וחיוניותו.
סיור "התאמה לבתי גידול" מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לילדי כיתות ד'-ו'
תכני משרד החינוך בסיור: איכות סביבה, חומרים ואנרגיה, מידע ותקשורת

ביומימיקרי
מה הקשר בין כריש לחדרי ניתוח? מי בעל החיים הגבוה בעולם שסיפק השראה לפיתוח חליפת חלל לאסטרונאוטים? מה למדו מהנדסי רובוטיקה מחדק הפיל ואיך כולנו יכולים להיעזר בידע בהשראת נמלים?

בעלי חיים, צמחים ומערכות אקולוגיות ספקו פתרונות לבעיות שבני אדם מתמודדים איתם בחיי היומיום ועושים זאת בדרכים מקיימות, שאינן פוגעות בסביבה. במהלך הסיור נשמע על פיתוחים מתחומים מגוונים בהשראת בעל חיים שונים, נלמד כיצד נכון לחקות את הטבע וננסה לחשוב באופן יצירתי וביקורתי על פתרונות לחלק מהבעיות שלנו...  
סיור ביומימיקרי בספארי מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לתלמידי כיתות ד-ו
תכני משרד החינוך בסיור: חומרים ואנרגיה, עולם מעשה ידי האדם, התנהגותו ואיכות חייו

חקר ותצפית
מה אפשר ללמוד דרך התבוננות? אילו מיומנויות דרושות לחוקרי ולצלמי בעלי חיים? איך לומדים חוקרים בעולם על התנהגות בעלי חיים בטבע ובגני חיות? בביקורנו בגן החיות נשמע על חוקרים ומחקרים מהארץ והעולם. נלמד לבחון את הסביבה המשתנה, נתנסה במתודות שונות של אסוף נתונים, חקר ותצפית, נפתח מיומנויות תצפית, עידוד חשיבה ביקורתית, יכולת התבוננות והסקת מסקנות. דרך השימוש בפדגוגיה של למידה חוץ כיתתית נבקש לייצר זיקה לעולם החי ולטבע באמצעות למידה חווייתית, חוקרת ועצמאית במחיצת בעלי החיים.

סיור חקר ותצפית בספארי מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לתלמידי כיתות ה-ו
תכני משרד החינוך בסיור: מערכות אקולוגיות, מידע ותקשורת, עולם היצורים החיים.

התבגרות ומנהיגות
גם בעלי החיים עוברים את גיל ההתבגרות. מה קורה בתהליך ההתבגרות של בעלי חיים שונים? מי מלמד אותם כללי ההתנהגות האם יש להם זכויות יתר כגורים קטנים? כיצד השימפנזים קובעים מי יהיה המנהיג והאם שיטותיו יהיו דומות לשל הגורילה כסוף הגב?
במהלך הפעילות נחקור את התהליך בו בעלי החיים הופכים מגורים לבוגרים. נגלה האם הציפיות מהם משתנות והאם נוכל למצוא הקבלות לעולם האנושי.
נגלה מהן התכונות שהופכות מנהיג למנהיג,ונחשף לסגנונות מנהיגות שונים ונלמד על יתרונותיהם וחסרונותיהם של מנהיגים.

סיור "התבגרות ומנהיגות" מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומתאים לילדי כיתות ו',  לקראת המעבר לחטיבת הביניים.
תכני משרד החינוך בסיור: עולם היצורים החיים, מידע ותקשורת.
 

 

 

 

 

 

 

 

* מינימום להזמנה: 20 משתתפים. לקבוצות מעל 35 משתתפים, כולל המלווים- הקבוצה תפוצל למספר מדריכים לפי גודל הקבוצה
*מומלץ להוסיף אטרקציות לסיור, בתשלום: האכלת ג'ירף, סיור רכבת, הכנת העשרה לבעלי החיים ועוד (מחויב בתיאום מראש במעמד ההזמנה)

* יש לתאם את ההדרכה מראש
למחירון מוסדות חינוך- לחצו כאן
לפרטים נוספים והזמנות- 03-6320222

pornolar rokettube mobil porno porn sniper